Ανασκόπηση Χρονιάς και το Ξεκλείδωμα της Ψυχής.


Πριν λίγες μέρες η αγαπημένη Κατερίνα http://networkedblogs.com/MKU6y  έγραψε μιαανάρτηση με ένα πολύ ιδιαίτερο θέμα…για ένα πολύ ιδιαίτερο παιδί που όπως είπε και η ίδια , ίσως όλοι μας είμαστε γονείς ενός Τάκη…μίλησε λοιπόν για τον Τάκη, ένα παδί ιδιαίτερο.

Με αφορμή λοιπόν αυτή την ανάρτηση αλλά και κάποιες άλλες απο την πλευρά γονιών ή αδελφών παιδιών ιδιαίτερων αλλά καθώς και κλείνει φέτος για το Καλοκαίρι και για εμένα η επαγγελματική μου δραστηριότητα , έκανα την ανασκόπηση μου όπως κάθε χρόνο.

Τελείωσε αυτή η χρονιά που απο κάθε άποψη ήταν δύσκολη.Ακόμα και επαγγελματικΉ.

Καταρχήν θέλω να πώ και να ξέρουν και τα δύο μου αγόρια όταν θα διαβάσουν αυτή την ανάρτηση το πώς αποφάσισα να ασχοληθώ με τον τομέα αυτό της θεραπείας των παιδιών , δεν θα πω ιδιαίτερα αλλά για εμέναχαρισματικά…Ναι…Χαρισματικά.Για πολλούς λόγους…γιατί ιδιαίτεροι είμαστε όλοι…χαρισματικοί όμως λίγοι.Και τα παιδιά αυτά είναι χαρισματικά…και φαίνεται στο βλέμα τους….σε ένα βλέμα που δείχνει και την ψυχή τους.

Αυτό ειναι λοιπόν κάτι που με «τράβηξε» σε αυτόν τον κόσμο.

Σπουδάζοντας στην Αγγλία και την χρονιά που έκανα την Πτυχιακή μου , έκανα την πρακτική μου σε ένα σχολείο με παιδιά που ήταν στο Φάσμα του Αυτισμού , λόγω του ότι η πτυχιακή μου ήταν πάνω σε αυτόν τον τομέα.

Ακόμα θυμάμαι όταν μπήκα μέσα σε αυτόν τον χόρο…..Με υποδέχτηκαν οι Δασκάλες τόσο εγκάρδια , όσο μπορεί να το κάνει ένας άγγλος , και απο πισω τυος ήταν καμιά δεκάριά παιδιά…καχύποπτα , με ερευνητικά μάτια για αυτο το νέο άτομο που εισέβαλε στο σχολείο τους.Ο χόρος ήταν πραγματικά πολύχρωμος….παντού ζωγραφιές , κατασκευές , και πολλά παιδιά…άχρωμα όμως….και αυτό με άγχωσε ακόμα πιο πολύ….Πώς θα ξεκλείδωνα αυτά τα παιδιά??αυτές τις ψυχές??πώς θα με δέχονταν?…Ακόμα θυμάμαι όταν πήγα σε μια αίθουσα μαζί τους για να αρχίσει η δίκη μου ώρα μαζί με τα παιδιά , και όταν άρχισα να τους μιλάω και κατάλαβαν  ότι είμαι «ξένη»..Το βρήκα τόσο αστείο τότε , αν και μάλλον αυτό θα έπρεπε να με είχε αγχώσει ακομα περισσότερο..Αλλά τότε βρήκα την ευκαιρία και αστειεύτηκα εγώ μαζί τους…και αυτό ήταν…βρήκαμε κοινούς κώδικες και εγώ έναν νένο κόσμο που λάτρεψα απο τότε και ακόμα λατρεύω.

Μετά , δουλεύοντας σε ένα ξενώνα στην Βόρεια Άγγλία , αφού πήρα το πτυχίο μου  , βρήκα έναν ακόμα Παράδεισο.

Αρχικά όταν έβλεπες αυτούς τους Ενήλικες , έβλεπες ότι είχες να κάνεις με παιδιά σε σώμα Ενήλικα….βλέματα άλλοτε να «τρέχουν» παντού και εσύ να προσπαθείς να προλάβεις μια ματιά τους , άλλοτε τόσο σταθερά που και πάλι έπρεπε να το «ξεσηκώσεις» λίγο , φωνές και κραυγές άναρθρες , και γενικά ίσως μια «αναρχία» στο χώρο….Αλλά ήξερα ότι δεν ήταν έτσι…δεν υπήρχε καμιά αναρχία…απλά ο καθένας ήθελε κάποιον να τον ξεκλειδώσει….

Σε αυτόν τον ξενώνα δούλεψα πολύ καιρό..δύο χρόνια περίπου…και όταν έφυγα απο εκεί πια για να κάνω Μεταπτυχιακό , έφυγα με ένα μεγάλο πάρτυ που κάναμε εκεί ένοικοι και εργαζόμενοι με πολλά γέλια , με πολλές ερωτήσεις γιατί φεύγω , με αγκαλιές  ,με υποσχέσεις ότι θα πάω ξανά να τους δώ και με τόση πολύ συγκίνηση….και στο τέλος έφυγα με μια αγκαλιά απο δώρα  που έφτιαξε ο καθένας απο εκεί…μια κασέτα με αγαπημένα τραγούδια του Kevin , ένα κολιέ απο πολύχρωμες χάντρες απο την Evellyn , ένα πακέτο τσιγάρα απο την μάρκα που κάπνιζε η Mary , φωτογραφίες και μια μεγάλη κάρτα που μου είχαν γράψει όλοι ευχές…..Τι στιγμές…όσο τις φέρνω στην μνήμη μου ακόμα με πιάνει μια ακόμα μεγαλύτερη συγκίνηση.

Αυτός ο ξενώνας εκεί για εμένα ήταν σταθμός…σχολείο….όχι μόνο γιατί έμαθα πολλά για αυτό που τόσο αγαπώ ,για αυτά τα τόσο χαρισματικά άτομα , αλλά γιατί αυτά τα παιδιά μου έμαθαν πολλά για εμένα καθώς δούλευα μαζί τους., προσπαθώντας να δουλέψω για εκείνους.

Πήγα εκεί με μεγάλες προσδοκίες , με μεγάλη όρεξη να τους προσφέρω και έφυγα απο εκεί με τόσα πράγματα που τελικά μου πρόεφεραν εκείνοι…..το ξεκλείδωμα της δικής μου ψυχής.Προσπάθησα να ξεκλειδώσω την ψυχή εκείνων , να ξεκελιδώσω το δικό τους βλέμα , τα δικά τους συναισθήματα και τελικά ξεκλειδωσα τα δικά μου.Πόσο οσχίμορο ακούγεται αυτό….και όμως είναι η πραγματικότητα.

Όταν έγινα και εγώ μέλος της οικογένειας αυτής , όλα ήταν τόσο εύκολα γιατί δεν προσπάθησα μόνο έγω αλλά προσπάθησαν και εκείνοι.,Να με μάθουν  , να με γνωρίσουν , να με δεχτούν σε ένα  κόσμο τόσο υπέροχο.

Δουλέυοντας μαζί τους λοιπόν μέχρι σήμερα , αυτό έχω μάθει.Όταν τους δείξεις εμπιστοσύνη , σου δείχνουν και εκείνοι , όταν τους δείξεις αποδοχή , σου δείχνουν και εκείνοι , όταν τους δείξεςι αγάπη  ,σου δείχνουν πιο πολύ!!!!Και αυτό είναι το αποτέλεσμα για εμένα….αυτά που ξεκλειδώνω εγώ για αυτούς και αυτά που ξεκλειδώνουν εκείνοι για εμένα…και στο τέλος πετυχαίνουμε και οι δυό , θεραπευτής-θεραπευόμενος  , το αποτέλεσμα που θέλουμε….θεραπεία….Γιατί θεραπεία είναι όταν ξεκλειδώνεςι , απελευθερώνεις την ψυχή και το βλέμα αυτών των παιδιών , πέρα απο τα καθιερωμένα άλλα αποτελέσματα απο άλλες ειδικότητες.

Όταν κοιτάζω στα μάτια τα παιδιά αυτά βλέπώ τόσα πολλά…πραγματικά!Βλέπω την αναζήτηση τους για κάποιον που θέλουν να τους αποδεχτούν όπως είναι , να τους ενσωματώσουν μέσα στο σύνολο , να δεχτούν εκείνους τους ίδιους στη τελική , να δεχτούν την οντότητα τους….ότι μπορούν να κάνουν και αυτοί τόσα πολλά…και μπορούν αλήθεια…μπορούν παραπάνω απο αυτά που νομιζουμε…αρκεί να βρεθεί κάποιος να τους «απελευθερώσει»….. και ‘οταν γινει αυτό , τότε βλέπουμε ξεκάθαρα ότι μπροστά μας έχουμε εναν τόσο χαρισμάτικο άτομο…και όχι με ιδιαιτερότητες.Γιατί διαιτέροι είμαστε όλοι μας….άλλοι δεν βλέπουν καλά και φορούν γυαλιά για αυτό…αλλά παιδιά που μπορούν απομνημονεύσουν  γρήγορα , παιδιά που μπορούν να μάθουν αγγλικά μόνα τους , δεν είναι πολλά…και όταν γίνεται αυτό τότε ναι…αυτό είναι χάρισμα…και όχι ιδιαίτερα!!!!

Κάνοντας λοιπόν την ανασκόπηση μου στο τέλος κάθε χρονιάς , δεν γράφω αξιολογήσεις για τον καθένα ξεχωριστά με τα παραδοσιακά στατιστικά της δουλείάς…αυτό είναι για τους γονείς.Εγώ κάνω την ανασκόπηση μου βλέποντας τί είχα στα χέρια στην αρχή της χρονιάς και τί κατάφερα να ξεκλειδώσω εγώ μέχρι τώρα , τί απελευθέρωσα σε εκείνους και σε εμένα…και εκεί μετρώ την δουλειά μου. καΙ το αποτελέσμα αυτής….στο ξεκλείδωμα!!!

Και τότε έρχεται η ισσοροπία….στα παιδά και αμέσως και στους γονείς…γιατί τελικά τα παιδιά αυτά μαθαίνουν και στους γονείς να απελευθερωθούν και οι ίδιοιι οι γονείς…και έτσι έχουμε πετύχει την «κάθαρση»….και αυτό όλο το έχουν κάνει αυτά τα «ιδιαίτερα» παιδιά…..Αυτό λοιπό είναι ιδιαίτερο η χαρισμάτικό…..?…..

Γαι αυτό αγαπώ αυτήν την δουλειά…γιατί ενώ προσφέρεςι τόσα…υπάρχουν τόσοι άλλοι που σου προσφέρουν ακόμα πιο πολλά…και αυτή είναι η δική μου ανταμοιβή….και για αυτό συνεχίζω κάθε χρόνο με τόση μεγάλη ανυπομονησία και τόση αγάπη να αρχίσω πάλι.

Όταν λοιπόν βλέπω ένα παιδί που ονομάζεται ως «ιδιαίτερο» , εγώ ξέρω ότι το παιδί αυτό μου κλείνει το μάτι παιχνιδιάρικα…γιατί εκείνα ξέρουν…όπως και εγώ…και αυτό ας προσπαθήσουμε να το θυμόμαστε κάθε φορά που βλέπουμε ένα τέτοιο τόσο χαρισμάτικό παιδί.

Image

………………..Αφροδίτη…..……

About afroditi22

Μαμά...full time....!!!!!
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

4 Responses to Ανασκόπηση Χρονιάς και το Ξεκλείδωμα της Ψυχής.

  1. Ο/Η Αγριμιώ λέει:

    Τις τελευταίες ημέρες διαβάζω την μια όμορφη ανάρτηση μετά την άλλη… Έχουμε πολλά κοινά τελικά! 🙂 Χαίρομαι που δίνονται τέτοιες μικρές αφορμές, ώστε να γράψουν κι άλλοι θεραπευτές του χώρου. Αυτό το «ξεκλείδωμα» το νιώθω κι εγώ στην σχολή και στον δικό μου χώρο εργασίας. Είναι ένα μοναδικό συναίσθημα. Σ’ευχαριστώ που μοιράστηκες μαζί μας τις σκέψεις σου. Φιλιά από Μελβούρνη 🙂

  2. Ο/Η katerina KaPa λέει:

    Μικρή, καλή μου φίλη.Μην φωνάζεις πάντα μικρή θα είσαι για εμένα…Τέλεια, απλά τέλεια!Τι φωτεινό παράδειγμα, πόσο σημαντικό το να μπορέις να μπεις εκεί που δύσκολα κανείς χωρά…Σε θαυμάζω και σε εκτιμώ ως επαγγελματία και πιο σημαντικό…ως φίλη μου! Είναι τυχερά τα παιδιά κι οι γονείς που δουλεύεις μαζί τους…Μπράβο!

Σχολιάστε

