Μόνο μια φορά δεν αρκεί!!


 

Λίγο πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων πάντα τρέχουμε όλοι μας σε πιο γρήγορους ρυθμούς…πιο γρήγορους από πριν!

Χάνεις τις μέρες , τις ώρες  τους μήνες και γενικά προσπαθείς να προλάβεις τα πάντα χάνοντας τρις στιγμές!

Αυτή η βδομάδα ήταν τόσο κουραστική , τόσο αγχωτική να προλάβουμε όλοι μαζί τις υποχρεώσεις μας.

Εγώ την δουλειά μου , ο Δημήτρης  τον χρόνο να είναι εκεί δίπλα μας συμπαραστάτης και τα παιδιά να ζουν στους δικούς μας ρυθμούς προσπαθώντας και εκείνα να προλάβουν τα δικά τους!!!

Φέτος εγώ έχω τρελά ωράρια από το πρωί…..απο τις 7 παρά που θα ξυπνήσω μέχρι αργά που θα ξαπλώσω με το βιβλίο μου ,  που δεν βλέπω να το τελειώνω μέχρι τέλους του χρόνου!!!

Μέσα σε όλο αυτόν τον κυκεώνα από υποχρεώσεις , υπάρχουν και οι υποχρεώσεις της μαμάς , της συντρόφου , της φίλης.

Πόσους  ρόλους  μπορεί να αντέξει μια γυναίκα ?

Όπως έχω καταλάβει τα τελευταία χρόνια  , από τότε δηλαδή που έγινα πρώτη φορά μαμά , ,οι ρόλοι είναι πολλοί και αυξανόμενοι χρόνο με τον χρόνο.

Αυτόν τον καιρό με την δουλειά μου , ο Δημήτρης που δουλεύει και τα Σαββατοκύριακα  και τα παιδιά να προσπαθούν να μας προλάβουν!

Να προλάβουν τον χρόνο , την μέρα , να προλάβουν εμάς!

Με όλο αυτό νιώθω ότι δεν προλαβαίνω εγώ η ίδια εκείνα….

Δεν προλαβαίνω να είμαι μαζί τους , δεν προλαβαίνω να τους δώ , δεν προλαβαίνω να δώ τις ελλείψεις τους , τις ανάγκες τους , εκείνα τα ίδια!

Πιάνω τον εαυτό μου να σημειώνω στο Ημερολόγιο μου τι θα κάνω μαζί τους το ερχόμενο Σαββατοκύριακο , τις βόλτες που θα πάμε , τι θέλω να συζητήσω με τον Κωνσταντίνο , με τι θέλω να ασχοληθώ με τον Βαγγελίνο!

Στην ουσία νιώθω κάποιες φορές να «κλείνω» ραντεβού για να συμμετέχω σαν μαμά στα παιδιά μου.

Όταν βλέπω αντιδράσεις από εκείνα με νεύρα , φωνές και καυγάδες χωρίς ουσιαστικό λόγο , σκέφτομαι , «ΟΚ, πρέπει να έχω χάσει κάτι εδώ…»

Image

http://www.endynamei.gr/2011/01/%CF%8C%CF%84%CE%B1%CE%BD-%CF%84%CF%83%CE%B1%CE%BA%CF%8E%CE%BD%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%B1-%CE%B1%CE%B4%CE%AD%CE%BB%CF%86%CE%B9%CE%B1/

Το καλό είναι σε όλο αυτό ότι είναι παιδιά που καταλαβαίνουν ….βέβαια όχι με την πρώτη φορά…

Ίσως με την 101144568331568 φορά!

Πιάνω τον εαυτό μου να τσεκάρω στα παιδιά  στοιχεία του χαρακτήρα τους που ίσως έχουν αλλάξει και δεν έχω προλάβει να τα δώ εγώ.

Άπειρες είναι οι φορές που με την ένταση που έχουν  και οι δύο και επεμβαίνω εγώ ανάμεσά τους για να εκτονωθεί η ένταση , ότι τελικά ακόμα με έχουν αρκετή ανάγκη  ακόμα τους λέω αυτά που ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ τους λέω…τα ίδια και τα ίδια.

Είναι κάθε φορά σαν να βάζω την γνωστή κασέτα…ναι!!!Κασέτα…της δικής μου εποχής είναι αυτό!!!

Πολλές είναι οι φορές που  νιώθω ότι όλα αυτά που τους λέω δεν τα έχουν ακούσει…πάνε όλα στον βρόντο και τελικά ίσως είμαι η μόνη που τα ακούει!!

Όμως όταν πια έχεις φτάσει στο τέλμα  , όταν νομίζεις ότι δεν υπάρχει φώς πουθενά , τότε βλέπεις κατάματα ότι κάτι ίσως έχεις καταφέρει τελικά.

Είναι εκείνη την δύσκολη στιγμή που εσύ θα νιώθεις τόση κούραση , τόσο ένοχη για εκείνα και εσένα , τόσο απεγνωσμένη που τελικά όλα γίνονται για κάποιον λόγο!!

Όταν έχεις φτάσει σε αυτό το τέλμα , τότε βλέπεις ότι κάτι έχεις κάνει  , κάτι έχουν μάθει εκείνα από εσένα , και ότι τίποτα δεν έχει πάει χαμένο.

Μπορεί την δεδομένη στιγμή που εσύ νομίζεις ότι εκείνα  , αυτά τα μικρά πλάσματα δεν ακούνε  τι λες , δεν ακούν γιατί τους το λες , όταν νομίζεις ότι το μόνο που μένουν είναι τα δικά σου λόγια στον αέρα , τότε έρχεται εκείνη η στιγμή που θα νιώσεις τόσο περήφανη για εκείνα τα πλάσματα που έχεις μεγαλώσει!

Την ερχόμενη Κυριακή ο Κωνσταντίνος «αλλάζει» ζώνη στο Ταεκβοντο….

Δύο φορές τον χρόνο δίνουν εξετάσεις και πάντα οι Χειμερινές εξετάσεις είναι πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων.

Τα δύο τελευταία χρόνια λοιπόν του μιλάω για το ότι σημασία δεν έχει το αποτέλεσμα αλλά η προσπάθεια.Είτε αυτό είναι στο σχολείο , είτε στο ΤΑΕΚΒΟΝΤΟ , είτε οπουδήποτε αλλού.

Προσπάθησα τόσο πολύ για αυτό δύο χρόνια τώρα!

Στη πρώτη Δημοτικού είχε το άγχος εκείνος ότι πρέπει να είναι πρώτοις παντού.

Στο παιχνίδι , στην τάξη , στα διαγωνίσματα να τελειώνει πρώτος.

Όλο αυτό του είχε δημιουργήσει τόσο αγχός….Τα δύο του δαχτυλάκια στο χέρι του ήταν συνέχεια στο στόμα του , ώσπου κόντεψε να πάθει μια μόλυνση.!!!

Πόσες φορές του μίλησα ότι δεν με νοιάζει η πρόκριση αλλά ότι εκείνος έχει αποτέλεσμα , είτε θετικό , είτε αρνητικό γιατί ί όμως…..προσπάθησε!!

Απόψε λοιπόν στον γυρισμό από την προπόνηση του μιλούσαμε για τις εξετάσεις του την επόμενη Κυριακή.

Πλέον δεν του λέω κάτι για ότι ότι θέλω να προσπαθήσει…το ξέρω και το βλέπω ότι τον αγχώνει αυτό.

Απόψε μόνος του μου είπε λοιπόν , …

»Δεν με νοιάζει αν δεν περάσω τις εξετάσεις μου  , αν δεν πάρω άλλη ζώνη τώρα…Σημασία για εμένα είναι η οικογένεια μου!!!!!!!»

Και τότε είναι η στιγμή που όχι μόνο νιώθεις αλλά το καταλαβαίνεις ότι τελικά όλα αυτά που λες τόσο καιρό , όλο αυτόν τον καθημερινό αγώνα που δίνεις , «πιάνει» τόπο!

Ίσως να νομίζουμε πολλές φορές ότι δεν ακούν , ότι δεν νιώθουν αλλά πόσο έξω έχουμε πέσει.

Αρκεί να έρθει εκείνη η στιγμή που θα νιώσεις τέτοια πληρότητα για εκείνα ,  ότι είναι εκεί , σε ακούν!

Πόση δύναμη  σου δίνει αυτό?

Πόση δύναμη να συνεχίσεις και αύριο με σίγουρα πιο μεγάλη όρεξη!

Και Ναι!!!

Δεν με νοιάζει αν αύριο ξυπνήσω το πρωί και εκείνα κάνουν πάλι αυτά που ξέρουν ότι με εκνευρίζουν.

Αυτό που θα ξέρω πλέον είναι ότι καταλαβαίνουν…ότι ξέρουν , ότι εγώ θα είμαι εκεί να τους καθοδηγήσω , να τους βοηθήσω να τους δείξω.

Και εκείνοι θα μου δείξουν ότι ακούν…πάντα…απλά πρέπει να  μου θυμίζουν ότι είναι και Παιδιά!!!!!!

Πόσα μαθαίνουμε από εκείνα , πόσο δυνατοί έχουμε γίνει…

Πόσα μας διδάσκουν!!

Το θέμα δεν είναι το τι έχουμε καταφέρει εμείς σαν γονείς.

Το θέμα είναι τι έχουμε «βγάλει» εμείς από τα παιδιά μας….ποιά θετικά χαρακτηριστικά τους έχουμε αναδείξει , Πόσο τους έχουμε βοηθήσει χωρίς να το γνωρίζουν εκείνα ότι εμείς  είμαστε εκεί για να τους συμπαραστεκόμαστε και όχι να τους καθοδηγούμε!

….Αρκεί και εμείς να είμαστε εκεί και να τα ακούμε!

Καλό Σαββατοκύριακο….

Λίγο πριν τις γιορτές…..

……………………….Αφροδίτη………………………..

About afroditi22

Μαμά...full time....!!!!!
This entry was posted in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

