Ιστορίες Καλοκαιριού…..


Προχθές το βράδυ και ενώ είχαν πέσει όλοι για ύπνο εγώ βρήκα λίγη ώρα για να χαλαρώσω λίγο απο την ένταση όλης την μέρας.

Η σκέψη μου βέβαια ήταν γύρω-γύρω απο τις Διακοπές μας.!

Πως θα μπορούσε άλλωστε να ήταν κάπου αλλού.

 

Η δουλειά τελείωνε σε λίγες μέρες , τα παιδιά είναι έτοιμα απο καιρό για αυτό το μήνα που θα είμαστε σε αυτό το μαγευτικό μέρος που πάμε κάθε χρόνο πια  , και γενικά η διάθεση μας είναι ανεβασμένη!!

Τα απογεύματα μας τα περνάμε φέτος πολύ πιο διασκεδαστικά.

Ναι , φέτος είναι πολύ πιο διαφορετικά τα πράγματα!!

Τα δυο μεγάλα πλέον έχουν άλλα ενδειαφέροντα.

Παίζουν παιχνίδια που μέχρι πέρισυ δεν μπορούσαν , μιλάνε  σχεδιάζουν πράγματα μαζί….έ!..εντάξη…τσακώνονται κιόλας αλλά τα βρίσκουν σε χρόνο ρεκόρ!!

Τα δυο πιο μικρά , αυτό το αχτύπητο δίδυμο , Βαγγελίνος-Δέσποινα ,είναι σαν να έχουν φέτος τον δικός τους τρόπο επικοινωνίας!!

Τους δικούς τους κώδικες….

Πάντοτε τους είχαν βέβαια..απο πολύ μικρά αλλά χρόνο με τον χρόνο αυτό γίνεται όλο και πιο έντονο!

Φέτος όμως είναι πιο εύκολα και για εκείνα και για εμάς….Παίζουν , σχεδιάζουν , είναι και οι 4 τους πιο ανεξάρτητοι….Και αυτό είναι τόσο ωραίο γιατί το έχουν επιτύχει μόνοι τους με την καθημερινή τριβή !

Πόσο ωραίο είναι να τους βλέπεις να μεγαλώνουν όλα μαζί!

Φέτος κάναμε την αρχή να πάμε όλοι μαζί σε Θερινό Σινεμά  αγαπημένη μου ανάμνηση , που δυστυχώς τείνει να εξαφανιστεί…

Όμως όταν έμαθα ότι θα έχει ταινία πήγαμε όλοι μαζί….Πορτοκαλάδες ,ποπ-κόρν , πατατάκια….Κάποια στιγμή νόμιζα ότι είχαμε βγει για να φάμε και όχι να δούμε ταινία!

Το απολαύσαμε όλοι!!!!

Είχαμε και βόλτες με τους φίλους απο το σχολείο για εκείνον….και για εμένα με φίλες καινούριες και αγαπημένες…Στιγμές με γέλιο και πολύ παιχνίδι!!!

Και όλα αυτά , περιμένοντας να έρθουν οι μέρες που θα είμαστε όλοι μαζί , θα χορτάσουμε ο ένας τον άλλον όλη την μέρα!!

Ναι…αυτό το κάνουμε και τώρα….όμως εκεί.είναι όλα διαφορετικά!!

Εκεί όλα φαίνονται αλλιώς….Είναι αλλιώς!!

Είναι και ο ήλιος….Αχ!…Αυτός ο υπέροχος  Ήλιος της Εξοχής!!

Τόσο διαφορετικός….όλος ο ουρανός είναι αλλιώς.!

Θυμάμαι τα Καλοκαίρια σαν παιδί στο εξοχικό του Παππού και της Γιαγιάς….

Θυμάμαι τα πρωινά που ξυπνούσαμε νωρίς , τρώγαμε φέτες με μπόλικο βούτυρο , και φορούσαμε κατευθείαν τα μαγιό  μας για να δείξουμε ότι εμείς ήμαστε έτοιμοι για μπάνιο!!!!

Θυμάμαι το μεσημεριανό μας «ύπνο»…..διαβάζοντας  Εικονογραφημένα ..δίπλα σε ένα μεγάλο ντιβάνι και ψηλό που χωρούσε και εμένα και τον αδελφό μου..Ο ένας απο την πάνω μεριά…ο άλλος απο την κάτω…δίπλα σε ένα ανοιχτό παράθυρο με μια βερυκοκιά να μας κρατάει σκιά…

Θυμάμαι τα απογεύματα που ο καθένας περίμενε την σειρά του για να κάνει ποδήλατο με αυτό το ένα το μοναδικό που υπήρχε εκεί , ξεχασμένο , με ένα χρώμα ξεθωριασμένο , κόκκινο , με δυο λάστιχα γεμάτο μπαλώματα απο τον παππού , που έπρεπε να κάνεις αγώνα για να βρεις λάστιχο!!

όμως πόσες βόλτες μας χάρισε , μακρινές βόλτες σε χωματόδρομους , μέχρι τον Κινηματογράφο «ο Άρης» που πηγαίναμε το βράδυ όταν είχε κατάλληλη ταινία.

«Είναι κατάλληλη η ταινία? ?….» μας ρωτούσαν κάθε φορά που ζητούσαμε να πάμε!!

Θερινό σινεμά!!!

Εκεί πρωτοπήγαμε , εκεί το απόλαυσα και εγώ και λιγότερο ο αδελφός μου!

Μια απλή οθόνη , ήχος ….μακρινός….που έκανες τόση ησυχία όταν άνοιγες την σακούλα απο τα πατατάκια για να μην ενοχλήσεις τους άλλους.

Καρέκλες απο πλαστικά σχοινιά , πάντα πολύχρωμα , και ομολογώ τόσο άνετες!

Και βέβαια , το διάλειμμα με την παραδοσιακή ταμπελίτσα στην οθόνη….

Θυμάμαι την μυρωδιά απο το φιδάκι που έβαζε η γιαγιά μας όταν άρχιζε και έπεφτε το βράδυ γιατί τα κουνούπια έκαναν επιδρομή.

Κάθε Καλοκαίρι που μου έρχεται αυτή η μυρωδιά , τι αναμνήσεις απο μια γιαγιά με μια ζακέτα στην πλάτη , φρούτα σε μια πιατέλα , τηλεόραση έξω στην αυλή και έτοιμο το βραδι!!

Και στο τέλος της βραδιάς , κατάκωποι πια  , πηγαίναμε για ύπνο και ήμασταν τόσο χορτασμένοι!

Και το πρωί ο παππούς μετά απο αυτές τις τεράστιες πραγματικά φέτες ψωμιού , μας καλημέριζε με το μακρύ του παντελόνι , την άσπρη φανέλα με το ραντάκι και ένα ψάθινο καπέλο , φωνάζοντας στην γιαγιά μου να φέρει ένα πιάτο….Τα σύκα τα έκοβε απο το μεγάλο δέντρο , τα έπλενε στο λάστιχο και έτσι με τις στάλες νερού μέσα σε ένα πια΄το τα έβαζε πάνω στο άσπρο σιδερένιο τρίποδο τραπεζάκι για να φάμε πριν φύγουμε για μπάνιο!!!!!

Φρούτα κάθε λογής είχε εκείνο το κτήμα!!!

Και όλα με αυτές τις υπέροχες στάλες απο το λάστιχο…..

 

Και το μεσημέρι , γυρνώντας απο το μπάνιο και το παιχνίδι , μας λύγιζαν οι μυρωδιές απο το χτιστό μικρό φούρνο που είχε ετοιμαστεί το φαγητό…..

Αυτός ο φούρνος…..

 

Ο παππούς , τα μυρωδικά γύρω-γύρω απο την πόρτα του για να μοσχομυρίζει ακόμα πιο πολύ…..

Κάθε καλοκαίρι , οι ίδιες αναμνήσεις , τα ίδια ωραία συναισθήματα , τα ίδια γεμάτα χρόνια μου έρχονται στο μυαλό!

Εικόνες απλές αλλά τόσο σημαντικές γιατί συμβολίζουν πολλά…

Αγάπη ,

Οικογένεια ,

Ξεγνοιασιά!

Και κάθε χρόνο γίνονται πιο έντονα τα συναισθήματα , πιο έντονες οι μυρωδιές απο τα καλοκαιρινά βράδια , απο το φαγητό στο χτιστό φούρνο , απο την ελαφριά ψύχρα το βράδυ τρώγοντας πασατέμπο….

Γίνεται πιο έντονος ο ήχος που κάναμε για να γυρίσουμε την σελίδα στα εικονογραφημένα μας , τα σιγανά μας γέλια.

Γίνεται πιο έντονη η εικόνα τους ντους μετά την θάλασσα , πιάνοντας νερό απο το πηγάδι για να πλυθούμε , 

Οι εικόνες αυτές έχουν τόσο έντονα συναισθήματα και μυρωδιές γιατί κάθε χρόνο εγώ η ίδια «φεύγω» απο μακρυά τους έναν χρόνο….

Μπορεί να φεύγει ένας χρόνος αλλά ήταν όλα τόσο μαγικά, τόσο ευτυχισμένα , που οι εικόνες είναι ένα μεγάλο μου κομμάτι!

Ιστορίες που γίνονται ακόμα πιο ευτυχισμένες γιατί τις μεταφέρω στα δικά μου μικρά ανθρωπάκια και βλέπω ότι τα ζουν και εκείνα μαζί μου , μέσα απο τα δικά μου μάτια!

Όμως δεν μένω σε αυτό μόνο….Δημιουργώ πλέον και εγώ τις δικές τους αναμνήσεις….

Τις δικές τους Καλοκαιρινές Ιστορίες….

Που ίσως και εκείνοι σε κάμποσα χρόνια να τις γράφουν και εκείνοι με την ίδια συγκίνηση όπως η δική μου..

Και χαίρομαι τόσο πολύ όταν έρχονται ενθουσιασμένα και μου λένε…«μαμά…θυμάμαι που είχαμε κάνει αυτό εκείνο το καλοκαίρι»…..

Και χαμογελάω  , συγκινούμε γιατί τότε είμαι σίγουρη ότι ναι ! , ίσως βάλω και εγώ το δικό μου λιθαράκι στις δικές του Καλοκαιρινές Ιστορίες…

Στόχος επετεύχθη!!

kalokairi 1

Καλό Καλοκαίρι σε όλους….Χορτασμένο Καλοκαίρι

….Γεμάτο Ιστορίες Καλοκαιρινές!!!!

 

…………….Αφροδίτη………..

 

About afroditi22

Μαμά...full time....!!!!!
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

